Ritorno, Stockholm

78968-15

Plus:
  • Det första stället hittills som faktiskt haft potatisbakelser! Dessutom var de kompakta och goda med mycket kakao på - en vinnare!
  • Både catalanerna, mazarinerna och biskvierna var hemgjorda.
  • Kaffe i kannor på värmeplatta, val mellan grädde och mjölk - just the way we like it.
  • Inredningen: Röd heltäckningsmatta; guldbård på väggen; kristallkronor; väggmålning; sammetsdraperier; trångt mellan tavorna.
  • Folklig och livad stämning.
  • Märkliga tavlor till salu, t.ex. en med en (något vanställd) kock och texten "Det är degen som är mödan värd". Bra samtalsämne om man får tråkigt.
Minus:
  • Fortfarande otroligt inrökt trots att det är över ett år sedan rökförbudet infördes.
  • Tendens till "skapad nostalgi", i form av t.ex. jukeboxar och gamla plåtskyltar.
  • Hög ljudvolym.

Ritorno
Odengatan 80-82

ritorno.gastrogate.com

Kommentarer
Postat av: jag är nog lite hemlig

När jag var där i helgen fick jag lära mig att deras potatisbakelseleverantör lagt ner potatisbakelseverksamheten så nu finns det inte potatisbakelser där längre.. tråkigt. Annars är det fortfarande ett bra ställe (om än väl många barn på söndagar) att förfäras och fascineras av folk på.

I vinter ska jag banne mig ta med mig skridskorna nån dag och köpa skridskopåsen!

2007-05-16 @ 21:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback