Weindels Konditori, Stockholm

Minus:
  • Stora fluffiga muffins i inte mindre än f e m sorter: blåbär, kardemumma, äpple, choklad/vanilj och hallon!
  • "Cookies"
  • Klent bakverksutbud
  • Olika varianter av foccaciabröd
  • Gammalt,  sprucket och torrt bakverk (ej billigare pris. om prisnedsatt, förstås ett plus):
weindels21
Plus:
  • Klädkrokar
  • Kala och vita väggar
  • Frodigt växtliv i fönstrena:
weindels
  • Träpanel
  • Försök till utomhuskänsla (?) med disken omgärdat av fusktegeltak


Adress: Varvsgatan 33, Södermalm

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag är tveksam - torra, spruckna bakverk bör väl ändå ge minuspoäng?
Men jag ska ge mig ut och fika istället för att klaga - nästa vecka då allt har lugnat ner sig, jag lovar!

2006-11-28 @ 22:08:44
Postat av: Björn

Jag är osäker!
Om man tänker på tantfik ur hudåkomma-aspekten: torra bakverk=bra. Taffligt, liksom.
Men! om man tänker ur tanten-som-aldrig-blir-nöjd-och-kräver-sin-rätt, så är ju torra bakverk ett stort minus (om de inte är prisnedsatta, dvs.)
Hmm, jag tror ändå att hudåkomman har mindre värde, du har rätt.

2006-11-28 @ 23:35:30
Postat av: klara

jag fattar verkligen inte det där med "inomhuskänslan" med teglet? vaddå inomhuskänsla, det var väl inte en uteservering? varför skulle ett fusktegeltak ge en "inomhuskänsla"?

2006-12-07 @ 03:07:02
Postat av: Björn

men åh, jag - virrpannan. teglet ger förstås en u t o m-huskänsla om något!

2006-12-11 @ 15:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback