Örnsbergsbagarn, Stockholm

image94

Plus:

  • Läget. Precis vid Örnsbergs t-banestation i härliga närförorten Hägersten. Folkhem så det förslår!
  • Hemsidor på geocities har vi inte stött på sedan 97, men Örnsbergbagaren har en! www.geocities.com/ornsbergsbagarn/
  • Word-art skyltar och kakfoton med cyanstick.
image97 image98

  • En jättepärm med tårtor för beställning med det fantastiska namnet "The Magic of Cakes".
  • Öppettider för de morgonpigga: 7-18 vardagar och 9-15 på lördagar. Tyvärr söndagsstängt.
  • Trädäck med uteservering - härligt för sommarbruk.
image96

Minus:

  • Ett kakutbud som lovar runt och håller tunt: bakverken såg goda ut men de båda vi testade var tyvärr genomtorra.
image95
  • Ovanligt smutsiga platsmöbler på uteserveringen.
  • Lugna favoriter på radion.
Junkergatan 24
Hägersten

Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej på er potatisbakelser!

Vad tråkigt att läsa att ni inte verkar ha fått ett lika bra intryck av mitt favoritkondis, Örnsbergs bageri, som jag har. Jag har alltid funnit det charmigt och med fantastiska bakverk. För att inte nämna deras semlor!!

Självklart respekterar jag er åsikt även om jag hoppats att, den alltid så trevlige bagarn, hade fått lite bättre reklam än i den något tunna recention ni ger här. Men men - som kondisälskare får jag då dra mitt stå till stacken och säga att deras (flerfaldigt prisbelönta!) semlor är att dö för. Jag beställer även alltid mina födelsedagstårtor och smörgåstårtor från örnsbergsbagarn, och har alltid varit mer än nöjd! Precis som i Aspudden så har man även här förstått vikten av att själv baka sina bakelser, kakor, bröd, tårtor osv.
Ok, till sist vill jag rekommendera ett samtal med den glade och goe bagarn!

Mvh

Stefan

2007-12-13 @ 18:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback